Μην ανησυχείτε, το αλκοόλ δεν παχαίνει αλλά κάνει το μυαλό μας να παίρνει …παχυντικές αποφάσεις. Παρά το γεγονός ότι το κρασί έχει λίγους έως καθόλου υδατάνθρακες και μηδέν λιπαρά, εξακολουθεί να έχει θερμίδες!

Το ενδιαφέρον όμως σχετικά με τις θερμίδες στο κρασί είναι ότι αφομοιώνονται διαφορετικά από ό, τι τα τρόφιμα. Βασικά το σώμα μας σταματάει να κάνει ότι κάνει όταν πίνουμε και επικεντρώνεται στο να μεταβολίσει πρώτα το αλκοόλ και μετά τα υπόλοιπα (λίπος, υδατάνθρακες, σάκχαρα κλπ).

Γιατί όταν πίνουμε πεινάμε;
Γιατί καταλήγουμε να τρώμε μια ολόκληρη πίτσα μετά από μια νύχτα πιοτού; Είναι κάτι που εξηγείται επιστημονικά αφού το αλκοόλ αποσυντονίζει τον εγκέφαλο μας στο πως προσλαμβάνει θερμίδες για δυο λόγους:

Α) Το αλκοόλ ρίχνει το σάκχαρο στο αίμα
Το κρασί κάνει το σάκχαρο στο αίμα να πέσει, γιατί όπως είπαμε παραπάνω ο οργανισμός εστιάζει στο οινόπνευμα και αφήνει τον μεταβολισμό των υπολοίπων θερμίδων για αργότερα. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο εγκέφαλός μας βλέπει αυτές τις πληροφορίες λίγο στα τυφλά και απαντά με «Ωχ, χρειαζόμαστε περισσότερη ζάχαρη στο αίμα. Πηγαίνετε να φάτε κάτι!»
«Κανείς μεθυσμένος δεν έχει ποτέ λαχταρήσει μια σαλάτα, και υπάρχει λόγος γι΄ αυτό», λέει ο dr. Eduard Miller από το περιοδικό Wine & Health. « Μια μελέτη που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Purdue διαπίστωσε ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ ενισχύει τη γεύση του αλατιού και λίπους, γι΄ αυτό και ένα «βρώμικο» μετά το ποτό είναι τόσο δελεαστικό.»

Β) Το αλκοόλ επηρεάζει τον εγκέφαλο
Το αλκοόλ προκαλεί μια προσωρινή επίδραση σε ένα μέρος του εγκεφάλου που μας κάνει να αισθανόμαστε διέγερση, πείνα ακόμα και κατούρημα την ίδια στιγμή! Οι δραστηριότητες αυτές ελέγχονται από ένα μέρος του ανθρώπινου εγκεφάλου, τον υποθάλαμο. Αυτός ρυθμίζει τα πάντα, από την σεξουαλική διέγερση μέχρι την θερμοκρασία του σώματος και την όρεξη. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2004 που δημοσιεύθηκε στο Alcohol Journal, υπό την εποπτεία του Πανεπιστημίου του Princeton, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι μια χημική ουσία του εγκεφάλου που ονομάζεται γαλανίνη και εκκρίνεται από τον υποθάλαμο θα μπορούσε να οφείλεται για την λαιμαργία μας για το αλκοόλ και λιπαρές τροφές. «Φαίνεται πως πρόκειται για ένα κύκλο θετικής ανάδρασης», λέει ο ερευνητής Bartley Hoebel. «Η κατανάλωση αλκοόλ παράγει γαλανίνη, και η γαλανίνη προωθεί την κατανάλωση αλκοόλ.”

Πώς να παραμείνουμε υγιείς πίνοντας κρασί

1. Φάτε πρωτεΐνες πριν πιείτε
Καταναλώστε μια ποσότητα ποιοτικής πρωτεΐνης πριν πιείτε. Οι πρωτεΐνες μας δίνουν θερμίδες παρατεταμένης καύσης που μπορούν να περιορίσουν τις λιγούρες μας ενώ πίνουμε.
2. Επιμείνετε στην ήπια κατανάλωση αλκοόλ
Δυστυχώς, ένα μπουκάλι κρασί δεν είναι μια μερίδα. Είναι σημαντικό να ξέρει ο καθένας τα δικά του όρια. Εάν είμαστε 63 κιλά ή λιγότερο, θα πρέπει να επιμείνουμε σε ένα μόνο ποτό και μόνο 2, εάν είμαστε πάνω από αυτό το βάρος.
3. Αποφύγετε την διατροφή του μεθυσμένου
Εάν είστε μεθυσμένοι, είναι λογικό να νομίζετε ότι τρόφιμα όπως πίτσα και κρέπα μπορούν να απορροφήσουν το αλκοόλ στο αίμα σας. Η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι μύθος. Δεν υπάρχει τίποτα για να σταματήσει ή να επιβραδύνει την μακρά επίπονη διαδικασία που θα περάσει το συκώτι σας για να μετατρέψει κάθε χιλιοστόγραμμο δηλητηριώδους ακεταλδεύδης στο (σχετικά ανώδυνο) οξικό οξύ. Αγαπήστε το συκώτι σας και πιείτε άφθονο νερό για να μην αφυδατωθείτε. Μια σουπίτσα είναι το κατάλληλο φαγητό μετά το ποτό γιατί από τη μια ενυδατώνει και από την άλλη είναι θρεπτική.

ΠΗΓΗ