Εξαρχής είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί ότι  το κρασί διαβιοί ήδη μια νέα και πρωτόγνωρη περίοδο και δυστυχώς αυτά που ακολουθούν δεν θα σκιαγραφήσουν κάποια διέξοδο. Όμως  σε αυτήν την ιδιαίτερα δύσκολη εποχή για το κρασί, και όχι μόνο, όπου όλα φαντάζουν ζοφερά και στριμόκωλα,  στο βάθος φαίνεται να γλυκοχαράζει η  ελπίδα για μια νέα εποχή.

Προς το παρόν Μένουμε Σπίτι

Η παραμονή στο σπίτι έχει αποφασιστεί να αποτελέσει την κύρια στρατηγική συγκράτησης της έξαρσης της επιδημίας του κορονοϊού. Αυτό σημαίνει ότι όλοι μας καλούμαστε να περνάμε άπλετο χρόνο στο σπίτι μας παρέα με τους δικούς μας. Βέβαια οι συνέπειες αυτής της υποχρεωτικής και μακράς όπως φαίνεται συμβίωσης, δεν είναι εύκολα να προβλεφθούν.

Από τη μία κάποιοι ειδικοί εγκληματολόγοι προειδοποιούν ότι δυνητικά μπορεί να αποτελέσει το αίτιο πίσω από πολλαπλές δολοφονίες και απόπειρες δολοφονίας (Κουράγιο στους εγκλωβισμένους πεθερόπληκτους!). Πολλοί δικηγόροι ήδη τρίβουν τα χέρια τους, καθώς παρά την αναδουλειά των ημερών, προσβλέπουν στην αύξηση των διαζυγίων μόλις ξεμυτίσουμε ελεύθερα ξανά. Τέλος, αντίστοιχη αύξηση των κερδών τους, και των επισκέψεων σε 9 μήνες, φαίνεται ότι προσδοκούν και τα μαιευτήρια. Εκτιμώντας ότι τα ζευγάρια θα…. σκίζουν το καψύλλιο συστηματικά για όσο διάστημα #Μένουμεσπίτι.

 

Ο Joe Frattorini* και οι Millennials

Σε ένα όχι τόσο μακρινό σύμπαν το Δεκέμβριο του 2019  στο συνέδριο Wine2Wine στην Verona το Δεκέμβρη του 2019, ο Joe Frattorini στην ομιλία του ανέλυσε το λάθος  τρόπο προσέγγισης που το κρασί έχει επιλέξει  έναντι των  Millennials.

Σύμφωνα με τον Frattorini, οι Millennials συνιστούν, κατά  το marketing, μια αντιφατική και ανομοιογενή γενιά, η οποία όμως εμφανίζει τρία κοινά χαρακτηριστικά. Οι Millennials αποτελούν την πιο μορφωμένη γενιά ενηλίκων ως τώρα, με πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών να κατέχει τίτλο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τους αρέσει να παρτάρουν και να περνούν καλά, καθυστερώντας να αποκτήσουν παιδιά. Επιπλέον, δεν φαίνεται να έχουν στραφεί ακόμα προς το κρασί, όπως οι προηγούμενες αυτών γενιές στην ηλικία τους.

Για τον Frattorini το βασικό κριτήριο υστέρησης εισόδου στο κρασί των Millennials, είναι η προτίμηση τους για Parties αντί του να κάνουν οικογένεια. Σύμφωνα με τον ίδιο, το κρασί αντί να στύβει το κεφάλι του να βρει τρόπο να τους προσεγγίσει, απλά χρειάζεται να περιμένει. Καθώς αυτή η γενιά θα δημιουργεί οικογένεια, θα συνειδητοποιήσει ότι η πολυπόθητη χαλάρωση που θα επιζητά στο τέλος της ημέρας δεν θα βρίσκεται σε ένα ποτό ή μια μπύρα αλλά σε ένα ποτήρι κρασί.

 

Για όσους ακόμα δεν το πιάνουν

Ο τρόπος αντιμετώπισης της πανδημίας του κορονοϊού που έχουμε επιλέξει, μπορεί να είναι πολύ δύσκολα προσαρμόσιμος στην ως προτέρα καθημερινότητα μας. Οι συνθήκες είναι σκληρές και η λύση επίπονη αλλά για όσους επιλέγουν να αναζητούν το φως στο τούνελ, στο βάθος διαφαίνεται μια νέα ελπίδα για το κρασί παγκοσμίως.

Καθώς πλήθος Millennials που θα κλειστούν στα σπίτια τους με το ζευγάρι τους, όλοι του κρασιού εύχονται ότι θα φροντίσουν να… το σκίσουν το καψύλλιο. Με προσδοκώμενο αποτέλεσμα την αύξηση των γεννήσεων και όχι των διαζυγίων ή των χωρισμών. Σε απλά μαθηματικά, περισσότερο σκίσιμο καψυλλίων, περισσότεροι νέοι γονείς Millennials, άλλη μια γενιά στο κρασί. Όπερ έδει δείξαι.

Κώστας Προβατάς Dip WSET

The Crunchy Grape

*     Ο Joe Frattorini είναι ένας από τους πιο πολυπράγμονες ανθρώπους της βιομηχανίας του κρασιού, συγγραφέας και παρουσιαστής του ξακουστού The Wine Show.

Αναρτήθηκε Πέμπτη, 19 Μάρτιος 2020, 12:22. Κατηγορία Αρθρα  

ΠΗΓΗ