Στον αέρα βρίσκεται μετά τη συμφωνία των Πρεσπών η τύχη της ονομασίας εκατοντάδων εμπορικών προϊόντων που χρησιμοποιούν τον όρο Μακεδονία, και αφορούν γύρω στις 4.000 περίπου βορειοελλαδίτικες επιχειρήσεις.

Περίπου 4.000 ελληνικές εταιρείες χρησιμοποιούν τον όρο «Μακεδονία», όμως, δεν έχουν κάνει κατοχύρωση με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να υποστούν δεινή ήττα και οικονομικές ζημίες που δεν μπορούν να υπολογίσουν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις 24 επιχειρήσεις από τις 4.000 που χρησιμοποιούν την ονομασία προέλευσης ή την επωνυμία έχουν προχωρήσει σε κατοχύρωση κι αυτή μόνο στο ευρωπαϊκό μητρώο.

Όπως αποκάλυψε εχθές ο κ. Σαββάκης, στο πλαίσιο συνάντησης με εκπροσώπους του Tύπου στην Αθήνα, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τον όρο Μακεδονία είτε στην εταιρική τους ταυτότητα είτε σε προϊόντα τους θα πρέπει, μέχρις ότου ξεκινήσει η διαδικασία δημιουργίας επιτροπής που θα εξετάζει το εν λόγω ζήτημα και η οποία προβλέπεται στη συμφωνία των Πρεσπών, να κινηθούν άμεσα και να κατοχυρώσουν διεθνώς την επωνυμία τους.

«Καμία ελληνική εταιρεία δεν έχει κατοχυρώσει το μακεδονικό brand name στον μεγαλύτερο οργανισμό στον κόσμο στη Γενεύη, όταν αυτό έχει γίνει από 2 Σκοπιανές επιχειρήσεις, ενώ στο ευρωπαϊκό μητρώο στο Αλικάντε έχουν καταχωριστεί μόλις 24 ελληνικές εταιρείες που χρησιμοποιούν την ονομασία προέλευσης ή την επωνυμία Μακεδονία» υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ τονίζοντας πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει αν καταβάλλουν το ποσό των 2.000 ευρώ για μία τέτοια ενέργεια στο Αλικάντε και τέσσερις φορές περισσότερο στη Γενεύη.

«Γι” αυτό άλλωστε αρκετές εταιρείες είχαν μέχρι σήμερα ολιγωρήσει ή απλά είχαν περιοριστεί στην κατοχύρωση της ονομασίας τους ή των προϊόντων τους σε μεμονωμένες αγορές όπου δραστηριοποιούνται» πρόσθεσε.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος ανέλαβε πρωτοβουλία για δωρεάν νομική και διαδικαστική βοήθεια σε όλες τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις – και όχι μόνο τα μέλη του – προκειμένου να κατοχυρώσουν τις επωνυμίες τους, καθώς η ολιγωρία μπορεί να κοστίσει θέσεις εργασίας και μερίδια αγοράς. Σημείωσε επίσης ότι η συμφωνία δημιουργεί προϋποθέσεις για αύξηση επενδύσεων στα Σκόπια, ενώ το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανοίγει τεράστιες αμφίδρομες προοπτικές.

Για το ονοματολογικό με την πΓΔΜ, τόνισε ότι κάθε συμφωνία έχει θετικά και αρνητικά, όμως το θέμα έπρεπε να λυθεί καθώς σε επιχειρηματικό επίπεδο έχει κοστίσει πάρα πολύ στις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ελληνικές επιχειρήσεις αναγκάζονταν να περάσουν τα προϊόντα τους μέσω Βουλγαρίας ή Αλβανίας προκειμένου να τα εξάγουν στα Σκόπια, με αποτέλεσμα να χάνουν σε ανταγωνιστικότητα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις αναγκάστηκαν να προσφύγουν στα δικαστήρια για το όνομα του προϊόντος τους.Ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ σχολίασε την ανάδειξη του Συνδέσμου ως κοινωνικού εταίρου. Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα το οποίο ικανοποιήθηκε πέρυσι το φθινόπωρο από τον πρωθυπουργό και δεν συνδέεται με οποιαδήποτε άλλη τοποθέτηση του συνδέσμου, ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ.

Επίσης απέφυγε να μιλήσει για διάσταση απόψεων με τον ΣΕΒ και περιορίστηκε να σημειώσει ότι η παρουσία του Συνδέσμου της Β. Ελλάδας στους κοινωνικούς εταίρους θα βοηθήσει στο να υπάρξει μεγαλύτερη πολυφωνία.

Ωστόσο ο ίδιος έδωσε το στίγμα διαφοροποίησης σε ζητήματα όπως ο κατώτατος μισθός, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι ο ΣΒΒΕ είναι υπέρ της αύξησής του, υπό τον όρο ότι θα υπάρξει μείωση του μη μισθολογικού κόστους.

Τέλος ερωτηθείς εάν η κυβέρνηση έχει κάνει κάτι περισσότερο για τις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδος σε σχέση με τις προηγούμενες, τόνισε ότι κάθε κυβέρνηση είχε να αντιμετωπίσει διαφορετικές κρίσεις και προβλήματα, πρόσθεσε ωστόσο ότι τουλάχιστον επικοινωνιακά έχει δώσει μεγαλύτερη σημασία και υπήρχε πάντα ανοιχτός δίαυλος με τις επιχειρήσεις της Μακεδονίας.

Πλήθος γνωστών και άγνωστων προϊόντων έχουν την επωνυμία Μακεδονία.

Ορισμένα από αυτά είναι: Μακεδονική Α.Ε. (μητρική εταιρεία της Αγρόκτημα Χαλβατζής), ΜΕΒΓΑΛ-Μακεδονική Βιομηχανία Γάλακτος Α.Ε., Μακεδονικά Ζαχαρώδη Α.Ε., Μακεδονικά Υφάσματα, Μακεδονική Γη-Αφοί Τσαρούχα Α.Ε., Μακεδονική Χάρτου, Μακεδονική Εταιρεία Τεχνικών Μελετών-MTC, Μακεδονική Εταιρεία Χάρτου (ΜΕΛ), Εν Οίκω Μακεδονική (έπιπλα), Τέντες Θεσσαλονίκης-Μακεδονική Τεντοποιία, Μακεδονική Φάρμα Στρουθοκαμήλων-Αχλατζής Ι. & ΣΙΑ Ο.Ε., ΠΑΕ Μακεδονικός, Μακεδονικά Ζυμαρικά της Γιαγιάς, Μακεδονικά Αυγά-Αφοί Δίγκαλη Α.Ε., Μακεδονικές Πρωτεΐνες, Μεταφορική Τσιμενίδης-Μακεδονικές Γραμμές Α.Ε., Μακεδονικά Ξενοδοχεία Α.Ε., Μακεδονικές Εκδόσεις, Μακεδονικές Βιομηχανίες Μετάλλου, Μακεδονική Ποτοποιία (Ούζο 14 κ.ά.), ΜΑΚΑΛ (Μακεδονική Αλλαντοποιία), Maksystem-Μακεδονική Πανίδη ΑΒΕΕ (εξαρτήματα για συστήματα αλουμινίου), Μακεδονία Σαλάτες, Κρέατα Μακεδονίας-Αφοί Αστερίου, Μακεδονικά Νερά Α.Ε., κ.α.

Επίσης προϊόντα, όπως Μακεδονικός Χαλβάς και Μακεδονικό Ταχίνι της Αφοί Χαΐτογλου, Μακεδονικά Κριτσίνια των εταιρειών Παπαδοπούλου, Κατσέλης κ.ά., Tottis Μακεδονικά Ζυμώματα Κρουασανάκια, πολλές εταιρείες που μεταποιούν τις γνωστές μακεδονικές μικρές πιπεριές, δεκάδες οινοποιίες που παράγουν μακεδονικές ποικιλίες οίνου και φέρουν τη σχετική ένδειξη, μακεδονικές πίτες και ζύμες, μακεδονικά τυριά και κασέρια, όσπρια, σφολιάτες, κ.ο.κ., ακόμη και η εφημερίδα «Μακεδονία».

Πηγή: voria.gr, fpress.gr

 
 
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook & στο twitter



Source link