Ο André Mack είναι ένας οινοποιός με 100.000 χιλιάδες ακολούθους στα social media που πουλάει το κρασί του κυρίως μέσω Διαδικτύου. Δείτε πώς!

Στην εποχή μας, οι καταναλωτές που αγοράζουν κρασί συνηθίζουν να συμβουλεύονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τσεκάροντας την διαδικτυακή παρουσία ενός brand και τις κριτικές που έχει, προτού λάβουν τελική απόφαση. Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων παραγκωνίζουν ακόμα και τις ιστοσελίδες, αφού πλέον μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως e-shop. Αξιοποιώντας αυτή την δυναμική, οι εταιρείες κάθε είδους προσπαθούν να αναπτύξουν στρατηγικές social media που θα κάνουν τις επιχειρήσεις τους να ξεχωρίσουν. Ορισμένοι, όπως ο sommelier André Mack, ο ιδρυτής και οινοποιός των Maison Noir Wines, έχουν τελειοποιήσει την τεχνική! Ο Mack χρησιμοποιεί τις εμπειρίες του ως εργαλείο μάρκετινγκ και μετατρέπει τους χιλιάδες ακόλουθους που έχει στα social media σε πελάτες.

 

Marketing με κρασιά: Τότε και τώρα

Πριν από την ίδρυση του οινοποιείου Maison Noir το 2007, ο Mack ήταν ο επικεφαλής σομελιέ του εστιατορίου Per Se στη Νέα Υόρκη από τον Ιανουάριο του 2004 έως τον Δεκέμβριο του 2006. Εκεί διαχειριζόταν μια λίστα 1.000+ κρασιών αλλά ο τρόπος πώλησης του κρασιού τότε ήταν πολύ διαφορετικός από τον σημερινό. Ακόμα κι αν έχεις μια τόσο μεγάλη λίστα, δεν είναι δύσκολο να πουλήσεις κρασί σε κάποιον που έχει έρθει ακριβώς γι’ αυτό: για να αγοράσει κρασί. Η εξάσκηση της τεχνικής πωλήσεών του δεν ήταν τότε τόσο σημαντική σε ένα περιβάλλον στο οποίο ήταν γενικά δεδομένο ότι οι επισκέπτες θα παραγγείλουν κρασί. «Τότε υπήρχε εμπιστοσύνη στους σομελιέ», λέει ο Mack. «Ποτέ δεν έπρεπε να πείσουμε τους επισκέπτες να αγοράσουν μια ετικέτα.»

Ο Mack θυμάται μία από τις παραδοσιακές στρατηγικές που ο ίδιος και οι somms στο προσωπικό εφαρμόζουν στο Per Se. Δημιούργησαν μια λίστα κρασιών με τίτλο Sommelier Selections που μπήκε στην κορυφή του wine list. Επρόκειτο για κρασιά που ήταν ευέλικτα με το φαγητό και σε προσιτή τιμή. Έτσι, αν ο σομελιέ δεν προλάβαινε να προσεγγίσει ένα τραπέζι ή αν κάποιος ήθελε οπωσδήποτε τη γνώμη του σομελιέ, αυτές οι επιλογές ήταν πολύ βολικές. Εκείνη την εποχή, αυτό ήταν καινοτόμο για ένα εστιατόριο.

Ο Μack θεωρεί τον εαυτό του ακόμα σομελιέ, παρόλο που έχει γίνει οινοποιός. «Ως vintner που επικεντρώνεται στο ψηφιακό μάρκετινγκ στη στρατηγική πωλήσεων μου», λέει, «θέλω να μεταχειριστώ τους ανθρώπους με την ίδια ευγνωμοσύνη και φιλοξενία όπως έκανα στο εστιατόριο».

Στο λιανικό εμπόριο, επισημαίνει, όταν ένας πελάτης αγοράζει κάτι, έχει φύγει – και δεν υπάρχει πραγματικά στοιχείο φιλοξενίας στη συνέχεια. Ενώ στο Per Se, ο Mack παρακολουθούσε τακτικά τους επισκέπτες, έχοντας συνομιλίες μαζί τους σε όλα τα γεύματά τους, και αναπτύσσοντας μακροχρόνιες σχέσεις με τους τακτικούς του εστιατορίου. «Αυτό σχετίζεται με το πώς θέλω να συνδεθώ με τους ανθρώπους που αγοράζουν τα πράγματα από εμάς», λέει.

Έχει εφαρμόσει αυτό το επίπεδο εθιμοτυπίας στη στρατηγική social media και λέει ότι αυτός ο τρόπος πωλήσεων του επιτρέπει όχι μόνο να «πληρώνει τους λογαριασμούς του», αλλά του έχει επιτρέψει να ζήσει αυθεντικά. «Έχω να ζήσω τη ζωή που δημιούργησα και αυτό είναι ένα όμορφο πράγμα», λέει. Επίσης μπορώ μέσω social media να κρατήσω επαφή και ακόμη και να γίνω φίλος με τους πελάτες. Ο Mack χρησιμοποιεί ψηφιακές πλατφόρμες για να δημιουργήσει συνδέσεις, να δημιουργήσει γνήσιες σχέσεις και να κάνει πωλήσεις – όλα εύκολα μέσω του κινητού τηλεφώνου του.

Power Platforms

«Θέλω να είμαι εκεί όπου βρίσκονται τα μάτια όλων», λέει ο Mack. «Τα παραδοσιακά μέσα δεν μου επέτρεψαν να παίξω σε αυτό το παιχνίδι. Από την άλλη πλευρά, τα ψηφιακά με βοηθούν να στοχεύσω τους πελάτες μου και να προσεγγίσω ανθρώπους που έχουν το ίδιο μυαλό με μένα. «

Το Facebook, το YouTube και μια εφαρμογή τηλεφώνου (περισσότερα για αυτό αργότερα) είναι τα βασικά εργαλεία του κιτ ψηφιακών εργαλείων του Mack. Στην κορυφή του τοτέμ της εταιρείας του είναι το Facebook. «Ήμουν ένας από τους πρώτους που ξεκίνησαν διαφημίσεις στο Facebook «, λέει ο Mack. «Για παράδειγμα, στήσαμε διαφημίσεις στο Facebook για να στοχεύσουμε την Ουάσινγκτον και το Όρεγκον, όπου οι αποστολές ήταν φθηνές για εμάς.» Έτσι ο Mack έκανε τους τους ανθρώπους όχι μόνο να εξοικειωθούν με το εμπορικό σήμα αλλά και να αγοράσουν το κρασί του απευθείας από τα χορηγούμενα ποστ στο facebook ή στέλνοντας ένα μήνυμα στον λιανοπωλητή.

Με πολλές επιλογές κυριολεκτικά στα χέρια των καταναλωτών, η στρατηγική της ευγένειας και της ευχαριστίας είναι απαραίτητη για την ψηφιακή στρατηγική του Mack και επιτυγχάνεται με το YouTube. Όποιος έχει αγοράσει ποτέ από το Maison Noir Wines λαμβάνει ένα βίντεο 45 δευτερολέπτων από το Mack μέσω Youtube – ένα βίντεο που έχει εξατομικευμένο περιεχόμενο αποκλειστικά για αυτόν και αναφέρει πληροφορίες πχ για το κρασί που έβαλε ο πελάτης στο online καλάθι του. «Πότε ήταν η τελευταία φορά που κάποιος που έκανε ένα προϊόν σάς έστειλε ένα ευχαριστώ προσωπικά;», λέει ο Mack. Περίπου το 60% των άμεσων παραγγελιών της Maison Noir προέρχονται από αγοραστές που αγοράζουν για πρώτη φορά και το υπόλοιπο 405 από αγοραστές που επιστρέφουν. «Θέλουμε να είμαστε κοντά στους ανθρώπους που ξοδεύουν χρήματα για μας», λέει ο Mack, «και αυτό είναι ένας λεπτός αλλά άμεσος τρόπος να τους κάνουμε να επιστρέψουν».

Συμβουλές προς ναυτιλλόμενους

Για τους συναδέλφους οινοποιούς του με στόχο τη βελτίωση της ψηφιακής στρατηγικής τους, ο Mack προσφέρει τις ακόλουθες συμβουλές:

  • Δείξτε το «ποιος» βρίσκεται πίσω από ένα εμπορικό σήμα. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται να ακούσουν ιστορίες από έναν οινοπαραγωγό, όχι μόνο για τον αμπελώνα και τις τεχνικές λεπτομέρειες.

 

  • Πειραματιστείτε! Ο Mack λέει ότι η εφαρμογή ιδεών στην πράξη τον βοηθά να διατηρήσει τον ενθουσιασμό του για την επιχείρησή του. Και θυμηθείτε, δεν χρειάζεται να προσλάβετε έναν επαγγελματία για να δημιουργήσετε ένα απλό Instagram Story ή να κάνετε ένα Facebook Live.

 

 

  • Εάν δεν τις χρησιμοποιείτε ήδη, εφαρμόστε τις διαφημίσεις Facebook. Στοχεύστε στον ανταγωνισμό σας ή στους υπαλλήλους ενός λιανοπωλητή του κλάδου.

«Για κάποιο λόγο,» λέει ο Mack, «η πώληση κρασιού εξακολουθεί να γίνεται με πολύ παλιομοδίτικες πρακτικές. Υπάρχει μεγάλη δυναμική σε αυτή τη βιομηχανία και εγώ προσπαθώ να δημιουργήσω να συνδέσω το προιόν μου απευθείας με τους πελάτες, οι οποίοι έχοντας γνωρίσει το προϊόν μας μέσω social media θα πάνε στις κάβες και θα ζητήσουν τα κρασιά μας ή θα τα αγοράσουν online».

Πηγή: daily.sevenfifty.com

Αναρτήθηκε Κυριακή, 22 Απρίλιος 2018, 11:37. Κατηγορία Διαφορα  

ΠΗΓΗ