Δεν είναι συγχώνευση με το Πανεπιστήμιο αλλά… κατάργηση του ΤΕΙ Θεσσαλίας!
Αν το σχέδιο της συγχώνευσης του ΤΕΙ με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, προχωρήσει όπως παρουσιάζεται από το υπουργείο Παιδείας, αυτό σημαίνει πρακτικά ότι από το ακαδημαϊκό έτος 2019, μπαίνει λουκέτο στο ιστορικό ΤΕΙ Θεσσαλίας και στη θέση του θα αναπτυχθούν κάποιες σχολές πανεπιστημιακού επίπέδου με θολό μέλλον και επαγγελματικά δικαιώματα ή κάποια δημόσια ΙΕΚ διετούς κατάρτισης…

Του Γιάννη Κολάτου

Έχει αναπτυχθεί ένας δημόσιος διάλογος τα τελευταία 24ωρα στις θεσσαλικές πόλεις και ιδιαίτερα στη Λάρισα και το Βόλο για το θέμα της συγχώνευσης του ΤΕΙ και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και της νέας αρχιτεκτονικής που θα προκύψει μετά από αυτή, που αναζωπυρώνει τοπικιστικές κόντρες, ανάλογες με εκείνες της δεκαετίας του 80, όταν ιδρυόταν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας… Θεωρώ ότι η όλη συζήτηση είναι αποπροσανατολιστική και το θέμα δεν είναι ποσοτικό, πόσες σχολές παίρνει ο Βόλος η Λάρισα, τα Τρίκαλα ή η Καρδίτσα, αλλά ποιοτικό, δηλαδή το ποιά κατεύθυνση θέλουμε να έχει η τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα.. Αν απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα μετά πέντε πάνω, πέντε κάτω θα βρεθεί η άκρη για τη χωροταξική κατανομή…

Κατά τη γνώμη μου, είναι λάθος η κατάργηση των ΤΕΙ, της Τεχνολογικής δηλαδή εκπαίδευσης, της εφαρμοσμένης στην αγορά επιστημονικής γνώσης.. Σε μία χώρα που πρέπει να κάνει restart στην οικονομία της, η κατάργηση της τεχνολογικής βαθμίδας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι προς εντελώς λάθος κατεύθυνση.. Η ίδια η αγορά έχει δείξει ότι οι τεχνολόγοι μηχανικοί και γεωπόνοι, είναι απαραίτητοι στην παραγωγική διαδικασία και σημαντικός μοχλός στην αλυσίδα παραγωγής. Η πρόθεση του υπουργείου, είναι με ένα εντελώς πρόχειρο και ανώριμο τρόπο, να καταργήσει τα ΤΕΙ διά της «ανωτατοποίησης»…

Και δυστυχώς σε αυτή την προοπτική «τσίμπησε» και το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΤΕΙ όχι μόνο στη Λάρισα, αλλά σε ολόκληρη τη χώρα, αφού προηγήθηκε το «τυρί» της ανωτατοποίησης και εν μία νυκτί οι πρόεδροι των ΤΕΙ μετονομάστηκαν σε πρυτάνεις και μετά ήρθε η «φάκα» της κατάργησης των ΤΕΙ… Η σύγκλητος των καθηγητών της Λάρισας, πάντως έχοντας επίγνωση του ιστορικού ρόλου που εδώ και 4 και πλέον δεκαετίες έχει παίξει το ΤΕΙ από την εποχή των ΚΑΤΕΕ ακόμη, έχοντας συνεισφέρει τα μέγιστα και στην έρευνα και στην αγορά εργασίας της Θεσσαλίας και της χώρας, ήταν από τις λίγες που αντιστάθηκε και αντιστέκεται σθεναρά σε αυτή την εξέλιξη, διότι αντιλαμβάνεται ότι η κατάργηση της Τεχνολογικής εκπαίδευσης θα είναι «εγκληματική»…

Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε το ρόλο που έπαιξε το ΤΕΙ στην κατάθεση φακέλου για την αναγνώριση της φέτας ως ΠΟΠ προϊόν, ή για την αναγνώριση του αρνιού και του κατσικιού Ελασσόνας, ως ΠΟΠ, ή μία σειρά από άλλες εφαρμογές της έρευνας του ΤΕΙ στην τοπική αγορά, στον αγρό, στους στάβλους, στις φάμπρικες και τις επιχειρήσεις της περιοχής της Θεσσαλίας…

Προσήλθε λοιπόν στο διάλογο με τον υπουργό Παιδείας και τις πρυτανικές αρχές του πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως όφειλε, καταθέτοντας μία ρεαλιστική πρόταση, που διαφύλαττε την Τεχνολογική χροιά της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε επίπεδο Θεσσαλίας, αλλά και της χώρας και αξιοποιούσε τον πανάκριβο εξοπλισμό των εργαστηρίων που κινδυνεύουν να μπουν σε κουτιά σε κάποιο υπόγειο.. Κυρίως όμως υπηρετούσε την έννοια της ύπαρξης ενός αγροδιατροφικού κέντρου στη Θεσσαλία, με έδρα τη Λάρισα, αξιοποιώντας την Αβερώφειο Γεωργική σχολή και το αγρόκτημα 3000 στρεμμάτων του ΤΕΙ… Έτσι προέκυψε και η πρόταση για τη μεταφορά της Γεωπονικής στη Λάρισα και δεν υπήρχε σε αυτή κανένα ίχνος ιμπεριαλιστικής διάθεσης εις βάρος του Βόλου

Δυστυχώς αυτή δεν ελήφθη καν υπόψη από τον υπουργό Παιδείας, που υιοθέτησε πλήρως το σχεδιασμό της πρυτανείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Φαίνεται ο υπουργός να αρέσκεται σε μεγαλόπνοους σχεδιασμούς επί χάρτου και να μην πιστεύει στην αξία και την ανάγκη ύπαρξης τεχνολογικής βαθμίδας στην ανώτατη εκπαίδευση, όχι μόνο στη Θεσσαλία, αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα…
Αυτή η διαφορετικού τύπου προσέγγιση που θέλει να βγάζουμε επιστήμονες έτοιμους να απορροφηθούν όχι από την ελληνική αγορά εργασίας, αλλά από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, δεν είναι κατ’ ανάγκη λανθασμένη, αλλά στην ουσία δημιουργεί ένα by-pass και δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα της ανυπαρξίας παραγωγικού μοντέλου στη χώρα, ούτε συσχετίζει την έρευνα και την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας της και τα διαρθρωτικά προβλήματα της οικονομίας…

Οι Έλληνες φορολογούμενοι όμως απαιτούν από τους ακαδημαϊκούς μας ταγούς να είναι πρωτοπόροι στην επίλυση αυτού του τύπου των προβλημάτων, να είναι η λύση και όχι μέρος του προβλήματος… Η ακαδημαϊκή κοινότητα κάθε χώρας, δεν είναι ένα κλειστό κλαμπ καθηγητών που κάνουν έρευνα για την έρευνα και για τις δημοσιεύσεις σε επιστημονικά συμπόσια μόνο, αλλά πρέπει να αποτελεί την πρωτοπορία μιας κοινωνίας που αναζητεί λύσεις χωρίς πυξίδα και κυρίως να επιστρέφει με εφαρμόσμενη έρευνα και γνώση μέρος των πόρων που επενδύει η χώρα…

Από την άποψη αυτή λοιπόν η σκέψη και μόνο για κατάργηση της Τεχνολογικής βαθμίδας της Εκπαίδευσης ισοδυναμεί με έγκλημα κατά της προσπάθειας που κάνει η χώρα, αυτή τη δύσκολη περίοδο να ορθοποδήσει…

 
 
 Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον κλικ ΕΔΩ
Για άμεση ενημέρωση ακολουθήστε μας στο facebook & στο twitter



Source link