EqualSuite ~

Σκοπελίτου Μαρίνα

Απομάκρυνση από τη λογική του ράβε-ξήλωνε, σύμπραξη και συνεργασία όλων των οινοποιών για την κοινή προώθηση και διαφήμιση του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό, πιο αποτελεσματικό μάρκετινγκ και την ελευθερία να πάρουν αποφάσεις που θα πάνε την οινοποιία ένα βήμα παραπέρα ζήτησε η νέα γενιά οινοποιών κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Με τη ματιά της Νέας Γενιάς: Όνειρα-Στόχοι-Ανησυχίες» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του φετινού Peloponnese Wine Festival.

Μια συνολική στρατηγική για όλες τις πτυχές του κλάδου, είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα της νέας γενιάς. Ενδιαφέρον σε αυτό το επίπεδο είχε η τοποθέτηση της Θεοδώρας Ρούβαλη (Οινοποιείο Άγγελου Ρούβαλη) σχετικά με τις ζώνες ΠΟΠ: «Για να υπάρξει πραγματική ανάπτυξη στο κομμάτι των ΠΟΠ θα πρέπει κάθε ζώνη να ακολουθεί μια συνολική σφαιρική αμπελοοινική στρατηγική. Να μην φτιάχνουμε κάτι χαλώντας κάτι άλλο.  Να παίρνονται οι αποφάσεις με βάση την αμπελουργία, την οινολογία, την οικονομία, την τοπική ανάπτυξη της κάθε περιοχής και το μάρκετινγκ. Αυτό μπορεί να το πετύχει για την κάθε ΠΟΠ μόνο ένας τοπικός διαχειριστικός και προστατευτικός φορέας, αναγνωρισμένος σε εθνικό επίπεδο, ο οποίος θα αποτελείται από επαγγελματίες του κλάδου, οικονομολόγους και ανθρώπους της αυτοδιοίκησης».

Στο ίδιο μήκος κύματος ο Δημήτρης Σκούρας (Κτήμα Σκούρα) επισήμανε:  «Αν έλεγα ότι ζηλεύω κάτι από το εξωτερικό θα μιλούσα για τη Γαλλία και την οργάνωσή τους. Στη Γαλλία το κρασί είναι εθνικό προϊόν. Σε θεσμικό επίπεδο, σε φορολογικό επίπεδο υπάρχει μία οργάνωση». Ο ίδιος τόνισε ότι έχει ζωτική σημασία για τον κλάδο το να αποκτήσουμε και εμείς ως χώρα ένα αντίστοιχο επίπεδο οργάνωσης.

Αλλαγές πρότεινε και η Αθηνά Λαφαζάνη (Οινοποιείο Λαφαζάνη & Οινοποιείο Νέστωρ) αλλά στο κομμάτι της επικοινωνίας: «Έχουμε ένα πολύ καλό και ποιοτικό κρασί σε μία προσιτή τιμή. Η προηγούμενη γενιά πιστεύει ότι αυτό το concept θα πουλήσει από μόνο του. Τα πράγματα δεν είναι έτσι. Χρειάζεται επικοινωνία άμεση και με ειλικρίνεια. Στοιχεία προώθησης της δουλειάς μας αυτή τη στιγμή είναι το ηλεκτρονικό marketing και ο οινοτουρισμός».

Στον οινοτουρισμό ως μέσο εκπαίδευσης του καταναλωτή και όπλο κατά του αθέμιτου ανταγωνισμού απέναντι στο ποιοτικό κρασί αναφέρθηκε και  η Αμάντα Λιαρομμάτη (Κτήμα Ολύμπια Γη): «Μία λύση είναι να εκπαιδεύσουμε τον καταναλωτή ώστε να γίνει οινόφιλος, δηλαδή να μάθει πώς παράγεται ένα καλό κρασί απολαμβάνοντας έτσι το μεγαλείο που μας δίνουν οι ρώγες του σταφυλιού».

Απαραίτητο στοιχείο για την επίτευξη όλων των προαναφερθέντων σχεδίων είναι η συνεργασία.  «Δεν είναι ανταγωνιστής σου το διπλανό οινοποιείο, συναγωνιστής σου είναι γιατί κάνει διαφήμιση στο ελληνικό κρασί. Ο ανταγωνισμός είναι έξω», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Λάμπης Κανελακόπουλος (Κτήμα Μερκούρη).

«Αυτή τη γενιά θα διορθώσει πολλά από τα προβλήματα που δημιουργήσαμε εμείς», ανέφερε κατά την έναρξη της εκδήλωσης ο Γιάννης Τσέλεπος. Πολλές οι πιθανότητες να βγει αληθινή η πρόβλεψή του, κρίνοντας από τις εμπεριστατωμένες απόψεις των ομιλητών αλλά και από το πάθος με το οποίο μιλούσαν για τα όνειρά τους.

«Έχω ακούσει πολλούς να λένε ότι η Νεμέα είναι η Τοσκάνη της Ελλάδας. Εγώ ονειρεύομαι τη Μαντίνεια ως την Καμπανία της Ελλάδας,  αφού πιστεύω ότι λόγω των χαρακτηριστικών του Μοσχοφίλερου (τραγανή οξύτητα , έντονα αρώματα) μπορεί να δώσει κορυφαία αφρώδη κρασιά εκτός από τα πολύ καλά ξηρά» επισήμανε κατά την ομιλία του ο βενιαμίν της παρέας, Θοδωρής Κουτσουμπός (Οινοποιείο Τρουπή).

«Ονειρεύομαι μια μαγευτική Νεμέα, μία ευρωπαϊκή πόλη κρασιού με χαρακτήρα. Η Νεμέα μπορεί να γίνει ο απόλυτος οινοτουριστικός προορισμός με τη λειτουργία περισσότερων επισκέψιμων οινοποιείων, τη διοργάνωση περισσότερων οινικών εκδηλώσεων, την αναγνώριση της Σχολής οινοποιίας-αμπελουργίας και τη δημιουργία ενός Μουσείου Οίνου», ανέφερε με τη σειρά της η Ευαγγελία Παλυβού (Κτήμα Παλυβού).

Πηγή

The post Συνολική στρατηγική ζητά η νέα γενιά οινοποιών της Πελοποννήσου appeared first on Wine News.

ΠΗΓΗ